visiem radošiem un iedvesmas bagātiem cilvēkiem lai iegūtu profesiju vai interesantu hobiju, mācību veida un laika brīva izvēle atbilstoši izvēlētajam mērķim.
Profesionālā izglītība;
* profesionālās pilnveides izglītības programma "Floristika",
* profesionālās tālākizglītības programma "Florists",
* profesionālās tālākizglītības programma "Floristikas speciālists"
* iespēja mācīties tālmācībā. http://moodle.ziedipuke.lv/
Neformālā izflītība;
* kvalifikācijas kursi darbmācības un vizuālās mākslas skolotājiem .
* dāvanu saiņošana.
Lai iegūtu profesiju florists ( 2.kvalifikācijas līmenis) jāmācās 1 gads un jānokārto kvalifikācijas eksāmens. Profesionāļi apmeklējot kvalifikācijas kursus 160 stundu apjomā, iegūst profesionālās pilnveides apliecību.
Mūsu tālmācības programma nepārtraukti tiek papildināta un pilnveidota. Jau šobrīd teoriju pilnībā iespējams apgūt mācoties attālināti, savukārt praktiskos darbus varat veikt pie sava izvēlētā meistara, ar kuru mēs noslēdzam sadarbības līgumu.
Mācību programma (praktiskie darbi) pa mēnešiem viena gada ietvaros.
N.
|
Mēnesis
| Tēma |
1.
|
Janvāris
| Sēru floristika |
2.
|
Februāris
| Krāsu mācība, kolāžas un dekori Valentīndienai |
3.
|
Marts
| Ziedi vāzēs un vāzes interjerā. Formas darbi, veģetatīvais stils |
4.
|
Aprīlis
| Telpaugu florālā integrācija, transparentā un kūlīšu tehnika. |
5.
|
Maijs
| Pavasara dekori un pušķi un kāzu floristika |
6.
|
Jūnijs
| Vainagi, pušķi, vītnes un kļavu lapu cepures. |
7.
|
Jūlijs
| Smilgu pušķi, gobelēni un objekti dabā |
8.
|
Augusts
| Kāzu floristika. Pušķi, piespraudes ,matu rotas, auto dekori. |
9.
|
Septembris
| Pušķi no rudens ziediem. Dažādas tehnikas pušķu izgatavošanā. |
10.
|
Oktobris
| Struktūras pušķos, dekoros un vainagos. |
11.
|
Novembris
| Ziemassvētku seminārs, pušķi, dekori, adventes vainagi. |
12.
|
Decembris
| Ziemassvētku dāvanu, sveču un galdu noformēšana. |
Profesionālās tālākizglītības centrs
„Floristikas skola-meistardarbnīca
Grieta”
Cukura
iela 22, Jelgava, LV-3002, tālrunis 26189613,
e-pasts
info@ziedipuke.lv, www.ziedipuke.lv
PAŠNOVĒRTĒJUMA ZIŅOJUMS
Precizēts
7.01.2023.
Jelgavā
2022
SATURS
1. IESTĀDES VISPĀRĪGS
RAKSTUROJUMS
3. IZGLĪTĪBAS
IESTĀDES DARBĪBAS PAMATMĒŖKI.
4. IEPRIEKŠĒJĀ
VĒRTĒŠANAS PERIODA IETEIKUMU IZPILDE.
5. IZGLĪTĪBAS IESTĀDES SNIEGUMS
KVALITĀTES RĀDĪTĀJOS VISU JOMU ATBILSTOŠAJOS KRITĒRIJOS
Kritērijs - 1.1. Iestādes īstenotās izglītības programmas
Joma - 2. Mācīšana un mācīšanās
Kritērijs - 2.1. Mācīšanas kvalitāte
Joma - 2. Mācīšana un mācīšanās
Kritērijs - 2.2 Mācīšanās kvalitāte
Joma - 2. Mācīšana un mācīšanās
Kritērijs - 2.3. Vērtēšana kā mācību
procesa sastāvdaļa
Joma - 3. Izglītojamo
sasniegumi
Kritērijs - 3.1.
Izglītojamo sasniegumi ikdienas darbā
Kritērijs - 3.2.
Izglītojamo sasniegumi valsts pārbaudes darbos
Joma - 4. Atbalsts
izglītojamiem
Joma - 4. Atbalsts
izglītojamajiem
Kritērijs - 4.3. Atbalsts
karjeras izglītībā
Joma - 4. Atbalsts
izglītojamajiem
Kritērijs - 4.4. Atbalsts
mācību darba diferenciācijai
Kritērijs - 4.5. Atbalsts
izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām
Kritērijs - 6.1. Iekārtas un
materiāltehniskie resursi
Kritērijs - 6.2. Personālresursi
Joma -7. Iestādes darba
organizācija, vadība un kvalitātes nodrošināšana
Kritērijs - 7.1. Iestādes darba
pašvērtēšanas un attīstības plānošana
Kritērijs – 7.2. Iestādes vadības
darbs un personāla pārvaldība
Joma -7. Iestādes darba
organizācija, vadība un kvalitātes nodrošināšana
Kritērijs -7.3. Iestādes sadarbība
ar citām institūcijām
6. CITI
SASNIEGUMI ( iestādei svarīgais specifiskais)
7. TURPMĀKĀ
ATTĪSTĪBA (balstīta uz pašnovērtējumā iegūtajiem secinājumiem)
IESTĀDES VISPĀRĪGS
RAKSTUROJUMS
Profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides izglītības
iestāde „Floristikas skola – meistardarbnīca Grieta” ( turpmāk tekstā skola) pirmo reizi kā skola
reģistrēta izglītības iestāžu reģistrā 2010.gada
8.aprīlī. Skolas dibinātājs ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Grieta 3”.
Sabiedrība ir privāta organizācija, kuras kapitāla daļas pieder 2 personām
(Ligitai un Ievai), kuras ir sabiedrības valde, un arī skolas galvenie
pedagogi. Abas valdes locekles ir kopā kopš 2003.gada, taču ar florista amata prasmju
mācīšanu viņas nodarbojās jau pirms tam. Abas ir florista amata meistares,
kuras profesiju apguvušas darba vidē un neformālajā izglītības sistēmā,
mācoties Ritas Garaissilas ziedu kārtošanas kursos un florista amata meistaru
kvalifikāciju iegūstot Latvijas Amatniecības kameras paspārnē. Viņu mērķis bija
izveidot mācību iestādi, kura apvieno labāko no formālās un neformālās
izglītības sistēmas. Mūsu
devīze ir: „Labam pedagogam jābūt
arī priekšzīmīgam sava aroda pratējam.” Mēs vienmēr būsim skola, kura
rūpējas par floristikas prestižu, ceļ tās kvalifikāciju jebkuram interesentam
atbilstoši viņa spējām un interesēm, pielāgojoties izglītojamā iespējām
mācīties.
Izglītības iestādei ir savas tradīcijas, tā pazīstama profesionāļu vidū
Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. No 67 absolventiem 57 saņēmuši arī Latvijas
Amatniecības kameras zeļļa diplomus un 3 meistara diplomus, 74 zeļļa diplomus 15
saņēmuši profesionālās kvalifikācijas apliecību - floristikas speciālists par 4.kvalifikācijas
līmeņa apgūšanu, 25 profesionālās kvalifikācijas apliecību - florists par 3.profesionālās kvalifikācijas
līmeņa apgūšanu, 54 absolventi saņēmuši profesionālās pilnveides apliecību. Un
samērā daudz ir tādi, kuri mācās sava prieka pēc, lai iegūtās zināšanas
izmantotu savas ģimenes vajadzībām vai vienkārši savam hobijam. Mūsu absolventi
ir izveidojuši ziedu salonus Latvijā un Lietuvā, kā arī nodarbojas ar bērnu un
pieaugušo izglītošanu. Absolventes, kuras izveidojušas savus ziedu salonus,
sūta pie mums savas darbinieces izglītoties. Mūsu skolas absolventi regulāri
apmeklē mūsu organizētos kvalifikācijas kursus un vasaras plenērus.
Redzamākie
mūsu skolas absolventi ir:
Rita Kiliene Poneveži (zeļļa diploms
2004.g.) ziedu salons Zalioji Zona Lietuva https://www.instagram.com/zaliojizona/
Gaiva Mičule (meistara diploms 2005.g.)
meistardarbnīca “Ziedu laiva” Rīgā, https://www.instagram.com/gaivamicule/
Agnese Miah (zeļļa diploms 2007.g.)
ziedudarbnīca “Afrina” Liepājā https://www.facebook.com/people/Ziedu-darbn%C4%ABca-afr%C4%ABna/100054265161787/
Larisa Stradiņa (meistara diploms 2008.g.)
individuālais darbs Gulbene.
Svetlana Vinkšneliene (zeļļa diploms
2008.g.) ziedu salons Viļņa, Lietuva https://www.instagram.com/happyflowers_lithuania/
Līva Feldmane (zeļļa diploms 2006.g.) https://www.facebook.com/feldmaneliva ziedudarbnīca
“Puķotava” Liepājā.
Dina Liepa https://www.instagram.com/dinafeldberga/ ,
Ilze Fiļipova https://www.instagram.com/filippovailze/ ,
(zeļļa diplomi 2006.g.) individualais darbs Rīgā, Kuldīgā, Liepājā.
Jana Litvinčuka Jelgava https://www.instagram.com/bukettlv/ Jelgava
Inese Skrastiņa ( zeļļa diploms 2012.g.)
Cēsis https://www.instagram.com/ineskask/
Linda Laurīte Dobelē( zeļļa diploms
2012.g.) individuālais darbs https://www.instagram.com/pieneneart/
Marta Egle (florists 2017.g.)
individuālais darbs Jelgava https://www.instagram.com/martaegledeko/
Baiba Svare (florists 2017.g.) ziedu
bāze Jelgavā https://flowerreligion.business.site/?utm_source=gmb&utm_medium=referral
Laura Gedvila (florists 2021.g.) ziedu
salons “Laura Flora” Jelgavā. https://www.instagram.com/explore/locations/107927438035877/lauraflora-ziedi/
Elīna Kostika (florists 2016.g.) https://www.instagram.com/explore/locations/1003110259763719/bloom-shop-floristikas-darbnica/
Indra Brika Dravniece (zellis 2012.g.),
Mairita Gruziņa (zellis 2017.g.) ’Zaļā bāza “Jelgavā.
Zane Evardsone – Klauča dāvanu veikals
Jelgavā https://www.facebook.com/zane.evardsoneklauca/
Svetlana Runģe (florists 2019.g.)
Individuālais darbs Anglijā
Karīna Balansā (zeļļa diploms 2022.g.)
individuālais darbs Vācijā
Pie mums ir
mācījušies cilvēki no dažādām valstīm (Latvija, Lietuva, Igaunija, Polija,
Zviedrija, Beļģija). Nepārtraukti tiek papildināta iestādes materiāltehniskā
bāze, bibliotēka un foto kartotēka. Pašlaik skolā mācās 7 sievietes.
Skolas darbu vada un organizē abas skolas
īpašnieces, savstarpēji vienojoties. Izglītības iestādes darbs organizēts
atbilstoši Darba kārtības un Iekšējās kārtības noteikumiem. Izglītojamie ir
pieaugušie, kuri mācās neklātienē no darba brīvajā laikā un par mācībām maksā
paši. Mācību programmu teorētiskā bāze atrodas e-vidē. http://moodle.ziedipuke.lv, tā pieejama pēc līguma noslēgšanas ar izglītojamo. Izglītības
iestādei ir sava tīmekļa vietne - mājas lapa: www.ziedipuke.lv. Tās saturs domāts ikvienam interesentam, lai viegli
iegūtu nepieciešamo informāciju par aktivitātēm un notiekošo skolā, ir
izveidoti profili arī sociālajos tīklos – https://www.facebook.com/meistardarbnicagrieta/, https://www.instagram.com/stories/berga_tine/3011344285115194995/, http://www.draugiem.lv/floristika.grieta/
Mūsu izglītības programmu kvalitāti nodrošina
ilgtspējīga un radoša sadarbība ar darba devējiem, profesionālo organizāciju un
sociālajiem partneriem.
IESTĀDES DARBĪBAS
PAMATMĒŖKI.
Skolas
darbības pamatmērķis ir izglītības programmu īstenošana, pilnveidojot un
uzturot materiālo, metodisko un organizatorisko bāzi, radot iespējas
izglītojamo tālākai izglītībai. Skola pilnībā nodrošina profesionālās
kvalifikācijas iegūšanu līdz pašam augstākajam
profesionālās kvalifikācijas līmenim.
Profesionāļu
atzīti floristu izglītības līmeņi Latvijā.
Kvalifikācijas līmeņi |
Atbilstoša izglītības pakāpe vai programmu veidi |
Apraksts |
Atbilstoša kvalifikācija floristikā Latvijā |
1 |
|
veic vienkāršus
uzdevumus noteiktā praktiskās darbības sfērā |
nav |
2 |
pamatizglītība |
patstāvīgi
veic kvalificētu izpildītāja darbu; |
florists |
3 |
Vidējā
izglītība |
veic
noteiktus izpildītāja pienākumus, kuros ietilpst arī izpildāmā darba
plānošana un organizēšana |
Floristikas
speciālists, |
4 |
1.līmeņa
profesionālā augstākā izglītība |
veic sarežģītu
izpildītāja darbu, kā arī organizē un vada citu speciālistu
darbu |
zellis |
5 |
2. līmeņa
profesionālā augstākā izglītība (pamatstudijas
vai augstākā līmeņa studijas) |
noteiktas
nozares speciālista augstākā kvalifikācija, kas dod iespēju plānot un veikt
arī zinātniskās pētniecības darbu attiecīgajā nozarē. |
Florista
amata meistars |
Plānojot mācību satura attīstību, skola pilnveido, aktualizē
un modernizē esošās izglītības programmas kā arī izstrādā jaunas tā, lai tās
atbilstu ne tikai darba tirgum un tautsaimniecības attīstības vajadzībām, bet
arī sniegtu viņiem uzņēmējdarbības prasmes, kritiski uztvert un apstrādāt
informāciju, analītiski domāt, strādāt radoši, kā arī rosinātu viņus izglītoties
mūža garumā.
1.
IZGLĪTĪBAS
IESTĀDES SNIEGUMS KVALITĀTES RĀDĪTĀJOS VISU JOMU ATBILSTOŠAJOS KRITĒRIJOS
Joma
- 1.Mācību saturs
Izglītības iestāde īsteno šādas
izglītības programmas:
·
Profesionālās pilnveides izglītības programmas,
·
Profesionālās tālākizglītības programmas,
·
Neformālās izglītības programmas.
Izglītības kvalitātes valsts dienestā
reģistrētās izglītības programmas:
Izglītības
programmas nosaukums |
Iegūstamā
kvalifikācija |
Mācību ilgums |
Apliecinājums par programmas apgūšanu. |
Pedagogu profesionālās kvalifikācijas pilnveides
programmas |
--- |
1 diena |
Sertifikāts |
Profesionālās pilnveides izglītības programma. |
--- |
3 mēneši |
Profesionālās pilnveides apliecība |
Profesionālās tālākizglītības programma |
2.kv.l. |
1 gads |
Profesionālās kvalifikācijas Apliecība |
Profesionālās tālākizglītības programma |
3.kv.l. |
2 gadi |
Profesionālās kvalifikācijas Apliecība |
Neformālās izglītības programmas:
Izglītības programmas nosaukums |
Iegūstamā kvalifikācija |
Mācību ilgums |
Apliecinājums par programmas apgūšanu. |
Sēru floristika |
--- |
2
mēneši |
Skolas
sertifikāts |
Kāzu floristika |
--- |
3
mēneši |
Skolas
sertifikāts |
Ziemassvētku floristika |
--- |
2
mēneši |
Skolas
sertifikāts |
Dāvanu saiņošana |
--- |
1
mēnesis |
Skolas
sertifikāts |
Skatlogu noformēšana |
--- |
1
mēnesis |
Skolas
sertifikāts |
Profesionālās izglītības
programma |
Zellis |
Vismaz
2 gadi |
LAK
diploms |
Profesionālā pilnveide |
Meistars |
Vismaz
8 gadi darba stāžs |
LAK
diploms |
IZGLĪTĪBAS PROGRAMMU RAKSTUROJUMS
Pedagogu
profesionālās kvalifikācijas pilnveides programmas tiek
organizētas semināru veidā, parasti skolas brīvlaikā, ar mērķi informēt un
iedvesmot vizuālās mākslas, interešu izglītības un mājturības skolotājus.
Profesionālās
pilnveides izglītības programma ir 160 stundu gara programma, kas
paredzēta cilvēkiem, kuriem ir kādas zināšanas darbā ar ziediem, taču visbiežāk
tās nav apgūtas skolā. Šajā programmā koncentrētā veidā var apgūt pamatprasmes
floristikā, neiegūstot profesionālo kvalifikāciju.
Profesionālās tālākizglītības programma „Floristikas pakalpojumi” ar
kvalifikāciju „Florists” ir
sastādīta atbilstoši profesijas standarta prasībām Nr. PS 0046. Programmas
apjoms ir 480 mācību stundas, no kurām 53 stundas ir mācību prakse kādā sev
tīkamā ziedu salonā, 8 mācību stundas kvalifikācijas eksāmens, bet viss
pārējais laiks ir veltīts praktiskajiem darbiem attālināti, kontaktējoties ar
meistaru vai klātienē skolas meistardarbnīcā. Tālmācības programmā publicētos
teorētiskos materiālus izglītojamais var studēt visa mācību procesa garumā.
Profesionālās izglītības ieguves forma ir neklātiene, kas ietver mācības
e-vidē, kontaktstundas klātienē un mācību praksi nozares uzņēmumā.
Programmas mērķis: Sagatavot izglītojamos florista darbam floristikas
speciālista uzraudzībā floristikas pakalpojumu kompleksa veikšanai
mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības uzņēmumos, kas spēj veikt visus
florista darba uzdevumus atbilstoši darba tirgus prasībām.
Profesionālās
izglītības programmas vispārizglītojošie un profesionālie uzdevums ir sagatavot
speciālistus, kuri spēj patstāvīgi veikt kvalificētu izpildītāja darbu: sagatavot materiālus darbam; iesaiņot
ziedus, augus un citas preces, izvērtēt kvalitāti. Apstrādāt augus, lai sekmētu
to saglabāšanu, izvēlēties materiālus darbam, sakārtot ziedus vāzēs, izvietot
ziedus telpās, gatavot floristikas izstrādājumus,
izvēlēties tehnisko izpildījumu, izvēlēties krāsu salikumam piemērotu augu un
dekoratīvo materiālu, izmantot augus un u.c. materiālus atbilstoši to īpašībām,
lietot florista profesionālos
instrumentus un materiālus,
kopt telpaugus un profesionālos materiālus; uzglabāt ziedus atbilstoši to
prasībām, kopt augus un floristikas izstrādājumus, kopt un uzglabāt
profesionālos materiālus, kopt un pārstādīt telpaugus, kopt instrumentus un tehniskos palīglīdzekļus, piedalīties telpu noformēšanā,
palīdzēt sagatavot un transportēt ziedus un ziedu izstrādājumus uz pasākuma vietu, palīdzēt uzstādīt,
kopt un demonstrēt noformējumu, piedalīties floristikas izstrādājumu izvietošanā
tirdzniecības telpās, apkalpot klientus; izzināt klienta
vēlmes, vienoties ar klientu par izgatavojamā izstrādājuma izskatu, cenu un
piegādi, aprēķināt izstrādājuma cenu, iesaiņot preci un nogādāt klientam.
Profesionālās tālākizglītības programma
„Floristikas pakalpojumi” ar kvalifikāciju „Floristikas
speciālists” ir sastādīta atbilstoši profesijas standarta prasībām Nr. PS
0053. Programmas apjoms ir 960 mācību stundas, no kurām 376 mācību stundas ir
teorētiskās nodarbības un 336 mācību stundas praktiskās nodarbības, 240 stundas
kvalifikācijas prakse, 8 mācību stundas kvalifikācijas eksāmens. Profesionālās
izglītības ieguves forma ir neklātiene, kas ietver mācības e-vidē,
kontaktstundas klātienē un mācību praksi nozares uzņēmumā. Programmas mērķis: sagatavot
floristikas speciālistus atbilstoši darba tirgus prasībām, kuri spēj veikt
visus florista darba uzdevumus, kā arī strādāt patstāvīgi vai vadīt darba
kolektīvu ziedu salonā.Profesionālās
izglītības programmas vispārizglītojošie un profesionālie uzdevumi: izvēlēties
un sagatavot materiālus darbam; iesaiņot ziedus, augus un citas preces,
izvērtēt kvalitāti. Apstrādāt augus, lai sekmētu to saglabāšanu, izvēlēties
materiālus darbam, sakārtot ziedus
vāzēs, izvietot ziedus telpās, gatavot
floristikas izstrādājumus; izvēlēties kompozīcijas stilu, izgatavot skici,
rasējumu, izvēlēties tehnisko izpildījumu, izvēlēties krāsu salikumam piemērotu
augu un dekoratīvo materiālu, izmantot augus un u.c. materiālus atbilstoši to
īpašībām, lietot florista profesionālos instrumentus un materiālus, kopt
telpaugus un profesionālos materiālus; uzglabāt ziedus atbilstoši to prasībām,
kopt augus un floristikas izstrādājumus, kopt un uzglabāt profesionālos
materiālus, kopt un pārstādīt telpaugus, kopt instrumentus un tehniskos palīglīdzekļus, noformēt telpas ar floristikas izstrādājumiem;
plānot un organizēt telpu noformējuma veidošanas darbus, sagatavot un
transportēt ziedus un izstrādājumus uz pasākuma vietu, uzstādīt, kopt un
demonstrēt noformējumu, izvietot floristikas izstrādājumus tirdzniecības telpās, apkalpot
klientus; izzināt klienta vēlmes, vienoties ar klientu par izgatavojamā
izstrādājuma izskatu, cenu un piegādi, aprēķināt izstrādājuma cenu, iesaiņot
preci un nogādāt klientam, sniegt konsultācijas par augu un floristikas
izstrādājumu kopšanu un tirdzniecībā
esošo preču lietošanu, prezentēt
preci, organizēt darbu
floristu kolektīvā; izvēlēties un pasūtīt materiālus, iepirkt preces, veikt
preču uzskaiti, noformēt darba pasūtījumu, noformēt lietvedības un uzskaites
dokumentāciju, veikt pienākumu sadali floristu kolektīvā, kontrolēt darbu
izpildi.
Profesionālās
izglītības programma zellis, ir
izveidota, atbilstoši standartam, ko Latvijas Floristu apvienība ir
izstrādājusi un saskaņojusi ar Latvijas Amatniecības kameru. Šis standarts un
prasības ir līdzvērtīgas 3 kvalifikācijas līmenim taču šeit vairāk uzmanība
tiek pievērsta mākslinieciskajām vērtībām un spējām patstāvīgi un radoši
strādāt. Eksāmens zeļļa kvalifikācijas iegūšanai ir apjomīgāks un to kārto 2
dienas. Ekspertu skatījumā vērtējums zellis ir nedaudz augstāks par
3.kvalifikācijas līmeni. Kvalifikācijas eksāmena prasības zellim ir tikpat
augstas kā meistaram. Meistaram
eksāmenā, papildus tiem darbiem ko vērtēšanai iesniedz zellis, vēl tiek vērtēta
liela objekta( kāzu nama, baznīcas vai cita pasākuma) noformēšana ar ziediem. Pie
tam meistars eksāmenu kārto tikai pēc vismaz 8 gadu darba stāža. Piešķirot
meistara kvalifikāciju par tās atbilstību attiecīgajam pretendentam, galvo 2
florista amata meistari.
Mācību saturs atbilst izglītības programmas
saturam un kalendārajam plānam, kas izstrādāts atbilstoši katrai konkrētai
programmai un ar ko tiek iepazīstināts izglītojamais, uzsākot mācību procesu.
Skolas tālmācības programmā ir ievietoti izmantojamās literatūras saraksti,
e-grāmatas, profesionālā vārdnīca, video un foto. Skolai ir arī sava bibliotēka
un metodiskie materiāli drukātā veidā. Pedagogi plāno mācību satura apguves
secību atbilstoši tālmācības specifikai, nodrošinot mācību priekšmetu standartu
prasības un starppriekšmetu saikni.
Vērtējums
– ļoti labi
Joma - 2. Mācīšana un mācīšanās
Kritērijs
- 2.1. Mācīšanas kvalitāte
Izglītības procesa
organizēšana: izglītojamais var iesaistīties
mācību procesā jebkurā sev vēlamā laikā. Izglītojamie, uzsākot mācības,
tiek instruēti un reģistrēti. Ieteicamākais
mācību uzsākšanas laiks cilvēkiem bez priekšzināšanām ir septembris. Skolai ir
mācību plāns un nodarbību (kontaktstundu) grafiks gadam. Vienojoties ar mācību
spēku, pastāv iespēja praktiskās nodarbības laiku pielāgot savām iespējām. Mācīšanās
sastāv no individuālas darbošanās e-vidē un kontaktstundām meistara vadībā.
Mācīšanās notiek caur praktisku darbošanos, kas uzrunā dažādus maņu kanālus(kur ir tava
uzmanība, tur ir tavs spēks), un ir
ļoti efektīga.
Teorija, darba uzdevumi, praktisko darbu
apraksti, piemēri, testi paškontrolei un vērtēšanas kritēriji ir pieejami
e-vidē un izglītojamais tos var izmantot sev vēlamā laikā. Pamatpriekšmetu
pedagoģes ir sasniedzamas; izglītojamajiem ir iespēja zvanīt uz viņu mobilajiem
tālruņiem, rakstīt e-pastu, sazināties Skype vai Whats App. Zoom, Team.
Tālmācības vidē http://moodle.ziedipuke.lv,
sadaļā<Mani kursi> ir izveidoti 4 mācību kursi:
1)
Teorētiskie pamati- Pamatkurss,
2)
Floristika – 2.kv.l.no kuriem sekojošie attiecas
uz profesionālo tālākizglītības programmu „Floristikas speciālists”:
3)
Floristikas speciālists – 3.kv.l.
4)
Īsais
kurss floristikā
·
Teorētiskie
pamati - te apkopota teorija par visiem mācību priekšmetiem, profesionālā
vārdnīca, video, e-grāmatas un prezentāciju materiāli. Te arī testi
paškontrolei. Šis kurss izglītojamiem ir pieejams visu mācību laiku kā
teorētiskā bāze.
·
Floristika
– te apkopota informācija par praktiskajiem darbiem: uzdevums, darba
apraksts ar mērķi, darba gaitu, skicēm, attēliem un vērtēšanas kritērijiem, un
fotogalerija ar piemēriem par katru veicamo darbu. Darba aprakstā norādīta
atsauce uz teorētisko daļu, kura attiecas uz konkrēto uzdevumu. Praktisko darbu
uzdevumi sadalīti pa mēnešiem visa gada garumā tā, lai pielāgotos gada ritumam
un nepieciešamo florālo materiālu pieejamībai. Izglītojamajam, kurš nokārtojis
saistības ar skolu, mācību materiāli ir pieejami visu konkrēto mēnesi. Līdz ar
to izglītojamais, iepazīstoties ar veicamajiem uzdevumiem, skolā ierodas,
sagatavojies praktiskā darba veikšanai. Materiālu gādāšana ir paša izglītojamā
ziņā un tā ir daļa no uzdevuma.
·
Floristikas
speciālists – te, tieši tāpat kā iepriekšējā kursā, sakārtoti materiāli par
praktiskajiem darbiem, atbilstoši attiecīgajai programmai.
·
Īsais
kurss floristikā – te, tieši tāpat kā iepriekšējos divos kursos, apkopota
informācija par praktiskajiem darbiem, tikai izlases veidā, un piekļuvi šim
kursam organizē administrators, vienojoties ar kādu konkrētu cilvēku vai
interesentu grupu, par konkrētas tēmas apguvi.
Kontaktstundas sākumā tiek izskaidrota un pārrunāta
teorija, kas attiecas uz konkrēto praktisko darbu. Praktisko darbu procesā
izglītojamais gatavo konkrētu, reālu izstrādājumu atbilstoši savai izpratnei un
iespējām. Skolotājs iejaucas tapšanas procesā tikai tad ja redz būtiskas
novirzes no uzdevuma vai izglītojamais sauc palīgā. Pedagogs vienmēr atbild uz
uzdotajiem jautājumiem nevis pasakot priekšā kā rīkoties, bet uzvedinot izglītojamo
uz pareizā ceļa ar pretjautājumiem.
Pedagogi strādā atbilstoši mācību
priekšmetu programmām, pārzina mācību priekšmeta standarta prasības, piedalās
jaunu standartu izstrādē, veic tematisko plānu izstrādi un nepieciešamās
korekcijas atbilstoši reālai situācijai.
Profesionālās
tālākizglītības programmas atbilst profesijas standarta prasībām un īstenošanas
procesā nepieciešamo prasmju un kompetenču apguvei. Pasniedzējiem ir mācību
tēmu sadalījums mācību priekšmetu programmās. Izglītības iestādes vadība
sadarbībā ar pasniedzēju pirms katras programmas īstenošanas reizes, ja
nepieciešams, aktualizē un pilnveido izglītības programmas saturu, atbilstoši
izmaiņām normatīvajos aktos un aktualitātēm attiecīgajā nozarē, tā lai izmaiņu
apjoms nepārsniedz normatīvajos aktos pieļaujamās atkāpes. Izglītības programmu
īstenošanā iesaistītie pasniedzēji iesaistās jaunu programmu un metodisko
materiālu izstrādē. Izglītības programmu saturs tiek pilnveidots atbilstoši
nozares attīstībai.
Pedagogi
zina un izprot sava mācītā mācību priekšmeta standartā noteiktos mērķus un
uzdevumus, obligāto saturu, izglītojamo mācību sasniegumu vērtēšanas formas un
kārtību.
Izglītības
iestādes vadība sekmīgi pārrauga programmu īstenošanu, sniedz nepieciešamo
atbalstu, konsultācijas un informāciju. Izglītības iestāde nodrošina
izglītojamos un pedagogus ar izglītības programmu īstenošanai nepieciešamo
literatūru.
Pedagogi
regulāri papildina savas zināšanas dažādos semināros un profesionālās
pilnveides kursos.
Izglītības
programma tālmācības formā, izmantojot elektroniskos saziņas līdzekļus, norit
saskaņā ar izglītības iestādes nolikumu un izglītības programmu. Darbs pie
mācību satura pilnveidošanas notiek nepārtraukti un ir mūžīgs.
Izglītības iestādes direktore ved uzskaiti par
izglītojamā praktisko nodarbību apmeklējumu. Izglītības programmas noslēgumā izglītojamie
aizpilda anketu, sniedzot savu viedokli par mācību procesu – izglītības
programmas saturu, mācību metožu izmantošanu, pasniedzēju profesionālo
kompetenci, mācību un tehnisko līdzekļu izmantošanu. Pedagoģiskajā procesā
bieži piedalās abas pedagoģes, sadalot savas darbības lomas. Abas pedagoģes
regulāri analizē izglītības procesu, kas bijis labs un ko varētu uzlabot.
Praktisko darbu uzdevumi tiek mainīti, ja mainījušās tendences vai uzdevums nav
pietiekami efektīgs. Rezultātā tiek pilnveidoti mācību un metodiskie materiāli,
kā arī veikti uzlabojumi mācīšanas un mācīšanās procesā.
Pēc
pieprasījuma tiek īstenotas arī individuālās apmācības nodarbības, kas paredz
pasniedzēja un izglītojamā kopīgi izveidotu mācību plānu un tā īstenošanu. Atbilstoši
mācību priekšmeta saturam, izglītojamo spējām tiek sagatavoti mācību līdzekļi
un patstāvīgā darba uzdevumi. Mācību darbība nodarbībās tiek organizēta
atbilstoši pieaugušo pedagoģijas pamatprincipiem, izmantojot izglītojamo
līdzšinējo pieredzi, balstoties uz praksi un elastīgi īstenojot programmas
saturu.
Mācību procesā
izglītojamie sadarbojas. Tiek izmantotas diskusijas, situācijas analīzes,
atklātie jautājumi u.c. Izglītojamo teorētisko un praktisko nodarbību darbs ir
organizēts mērķtiecīgi, orientējoties uz optimālu mācību rezultātu sasniegšanu.
Mācību procesā izmanto atbilstošus mācību līdzekļus, aprīkojumu, attiecīgās
nozares tehnoloģijas, iekārtas un materiālus.
Vērtējums –ļoti labi
Kritērijs - 2.2 Mācīšanās kvalitāte
Skolas
galvenais uzdevums ir iedot labus pamatus profesijas apguvei. Nevar iemācīt,
bet var iemācīties. Katram cilvēkam ir jārada iespējas mācīties visu mūžu, gan
lai paplašinātu savas zināšanas, prasmes un attieksmes, gan lai piemērotos
mainīgai, sarežģītai un savstarpēji atkarīgai pasaulei. Mācīšanās tiek
orientēta uz rezultātu, atbilstošu katra izvēlētajam mērķim. Mūsu skolā mācīšanās rezultativitāte ir atkarīga no katra
indivīda personīgās ieinteresētības, viņa izziņas procesa un gribas īpašībām un
no viņa prasmes sadarboties. Izglītojamie var izmantot visas skolas piedāvātās
iespējas mācību mērķu sasniegšanai. Uzsākot mācības, izglītojamie tiek
iepazīstināti ar izglītības iestādē pieejamo mācību literatūru, uzskates
līdzekļiem un pedagogu konsultāciju iespējām. Katram izglītojamajam, ir
praktisko darbu saraksts, kuru izpilde ir obligāta kvalifikācijas iegūšanai.
Atzīmi par darba izpildi apstiprina meistars, kura uzraudzībā darbs tiek
paveikts. Mūsu skolā mācās motivēti cilvēki kas, zina ko grib. Izglītojamajiem
ir iespēja startēt Latvijas Lietuvas un Igaunijas floristu konkursos, ko viņi
arī izmanto. 2015.gadā mūsu skolas izglītojamie startēja floristu
konkursos Rīgā, LFA organizētajā konkursā, „Pavasara elpa” izstāžu zālē Ķīpsala
un Tallinā internacionālajā studentu floristu kausā. Rīgā startēja 1 meitene un
ieguva 1.vietu savā vecuma grupā, Tallinā startēja 2 meitenes (1 no 1.kursa,
otra no 2.kursa) un lielā konkurencē starp Vācijas, Somijas, Latvijas un
Igaunijas topošām un esošām floristēm ieguva 10.un 11.vietu.
Vērtējums –
labi
Kritērijs - 2.3. Vērtēšana kā mācību procesa
sastāvdaļa
Vērtēšana ir
integratīva mācību sastāvdaļa izglītojamā zināšanu, prasmju un attieksmes
noteikšanai, kā arī izglītības procesa pilnveidošanai. Modernā
programma Moodle E - vidē piedāvā diferencētas vērtēšanas metodes atbilstoši
pasniedzēja izvirzītajam mērķim un izvēlētajai vērtēšanas aktivitātei:
·
Forums – šī ir ļoti
svarīga aktivitāte, tā ir vieta, kur notiek vairums diskusiju. Forumi var būt
strukturēti vairākos veidos, un katrs ziņojums var tikt vērtēts. Ziņojumi var
tikt skatīti vairākos veidos, un tie var iekļaut pielikumus. Dalībnieki savā
e-pastā saņem katra jauna ziņojuma kopiju. Pasniedzēji var uzspiest foruma
abonēšanu visiem kursa dalībniekiem.
·
Izvēle, izvēles aktivitāšu
modulis ļauj pasniedzējam uzdot vienu jautājumu un piedāvāt iespējamo atbilžu
kopumu. Izvēles aktivitāti var lietot kā ātru aptauju, lai veicinātu domāšanu
par tēmu, ātri pārbaudītu izglītojamo sapratni, veicinātu lēmumu pieņemšanu,
piemēram, atļaujot izglītojamiem balsot par kursa attīstības virzienu.
·
Nodarbība, aktivitāte
ļauj pasniedzējam pasniegt saturu un/vai praktiskās aktivitātes interesantos un
elastīgos veidos. Pasniedzējs var izvēlēties paaugstināt sadarbošanos un
nodrošināt sapratni, iekļaujot dažādus jautājumus. Atkarībā no izglītojamā
atbildes izvēles, un kā pasniedzējs attīsta nodarbību, izglītojamais var
turpināt uz nākamo lapu, tikt pārcelts uz iepriekšējo lapu vai novirzīts uz
pavisam citu ceļu, lai pilnībā apgūtu attiecīgo vielu.
·
Seminārs, izglītojamie
var iesniegt jebkuru digitālu saturu. Izglītojamie aktivitātē seminārs iegūst 2
vērtējumus – vērtējumu par viņu iesniegumu un vērtējumu par vienaudžu
iesniegumu vērtēšanu, tādējādi iemācoties vērtēt un izprotot vērtēšanas būtību.
·
Tests – testa
aktivitāte ļauj pasniedzējiem veidot dažādu jautājumu tipu zināšanu pārbaudes.
Katrs mēģinājums tiek automātiski vērtēts. Vērtējums tiek reģistrēts vērtējumu
grāmatā. Testi tiek lietoti kursa noslēgumā, kā arī pašvērtējumam, gatavojoties
ieskaitei.
·
Uzdevums- uzdevuma
aktivitātes mūsu skolā tiek izmantotas praktisko darbu vērtēšanai. Uzdevuma
aktivitātes modulis ļauj pasniedzējam dot uzdevumus, savākt atrisinājumus un
veikt to novērtēšanu un atsauksmju pievienošanu.
Īpaša loma izglītošanās procesā ir
praktisko darbu analīzei klātienē. Sevišķi vērtīga ir grupas darbu analīze, jo
tad var mācīties arī no citu kļūdām un sasniegumiem. Tieši grupas darbu
analīze ir visefektīgākais izziņas veids, kas „atver acis” un iemāca ieraudzīt
visus kritērijus, kas jāņem vērā, gatavojot floristikas izstrādājumus. Darbu analīzē
izskata visus ar konkrēto uzdevumu saistītos faktorus.
Krāsa |
Forma |
Kustība |
Tekstūra |
Masa |
Blīvums |
Pozīcija |
Novietojums |
Fons |
Gaisma |
Optiskais svars |
Intensitāte |
Proporcija |
Personības raksturs |
Pārstrādāšana |
Vērtības novērtējums |
Simbols |
Kultūra |
Tradīcijas |
Politika |
Vide |
Laiks |
Nauda |
Tendence |
2.tabula. Izstrādājumu ietekmējošo
faktoru uzskaitījums.
Izglītojamais var noskaidrot
nesaprotamo un izteikt savu viedokli, tādējādi iegūstot tūlītēju atgriezenisko
saiti. Savukārt iesniedzot darba fotogrāfiju, kā izpildītu uzdevumu, e-vidē,
tiek saņemts vērtējums 10 ballu sistēmā vairākos saistītos mācību priekšmetos. 10
ir maksimālais punktu skaits ko var iegūt un 6 ir minimālais, kas nepieciešams,
lai darbs tiktu ieskaitīts.
Kritērijs |
Ideja |
Krāsa |
Forma |
Kompozīcija |
Tehnika |
Prasības attiecīgajam kritērijam |
Izvelētais variants atbilstoši
ziediem vai pasākuma vīzijai |
Vai krāsas izvēlētas mērķtiecīgi, sistēmiski, vai ir dominējošā
krāsa, vai proporcijas krāsu daudzumos ir harmoniskas. |
Vai forma atbilst izvēlētajam modelim, vai forma labi nolasās |
Vizuālais balanss, materiālu grupēšana, materiālu saderība |
Fiziskais līdzsvars. Darba tīrība ( vai nav redzami tehniskie
materiāli). Dzīvības nodrošinājums atbilstoši mērķim un tml. |
Maksimālais iegūstamais punktu skaits |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3.tabula Darba vērtēšana ( 10
ballu sistēmā).
Katram uzdevumam vērtēšanas kritēriji un to nozīmība ir
atšķirīga, bet izglītojamais pēc izanalizētā darba redz savas vājās un stiprās
puses. Vērtēšanas kritēriji tiek veidoti ņemot vērā pieredzēto Eiropas valstu
floristu konkursos un tos kopā ar
Latvijas ekspertiem, gan pedagogiem, gan darba devējiem, izvērtējot.
Savukārt testus un uzdevumus
pārējos mācību priekšmetos: darba likumdošanā un darba aizsardzībā, saskarsmē
un pārdošanas psiholoģijā, ekonomikas un uzņēmējdarbības pamatos,
materiālmācībā, kompozīcijā un krāsu mācībā, botānikā un dendroloģijā,
puķkopībā iespējams kārtot visa gada garumā. Konsultācijas un ieskaites attiecīgajos
priekšmetos tiek organizētas saskaņā ar mācību plānu.
Mācību satura apguves gaitā
zināšanas un prasmes tiek vērtētas ar atzīmi, 10 ballu vērtējumu skalā, vai
„ieskaitīts”- visos mācību priekšmetos, praktiskajās mācībās un kvalifikācijas
praksē. Pie gala eksāmena tiek pielaisti tikai tie izglītojamie, kuri
nokārtojuši sekmīgi visus uzdotos pārbaudes darbus. Izglītojamajiem ir iespēja
iepazīties ar vērtētiem darbiem un kļūdu analīzi elektroniski. Pedagogi labi
pārzina katra izglītojamā stiprās un vājās puses un diferencē darba uzdevumus
konkrētu prasmju attīstīšanai.
Mācību prakses laikā izglītojamie gatavo reālus, lietojamus floristikas
izstrādājumus kvalificēta speciālista uzraudzībā. Liela daļa mūsu skolas
audzēkņu mācību praksi iziet tajā uzņēmumā, kur strādā ikdienā. Taču, ja
uzņēmumā nav floristikas speciālista tad šādā uzņēmumā viņš var veikt tikai to prakses
daļu, kas saistīta ar uzņēmuma vadīšanu. Savukārt par uzraudzības meistaru var
izvēlēties diplomētu florista amata meistaru. Īpaša vērība tiek piegriezta, lai
šis meistars ikdienas darbos neatkāpjas no augstajiem standartiem. Parasti tiek
izvēlēta pedagoģe Ieva Ģērmane, kas ir viena no pašām labākajām meistarēm
Latvijā. Un kura ir arī ļoti kompetenta un pieprasīta eksperte floristikas
konkursos.
Izglītības iestāde profesionālās
kvalifikācijas eksāmenus plāno pie mācību programmas realizācijas uzsākšanas,
vienu mēnesi iepriekš saskaņojot eksāmena komisiju un eksāmenu saturu IZM,
atbilstoši normatīvo aktu prasībām. LAK diplomu iegūšanai, pedagogi piesaka
pretendentus, kuri apguvuši visas programmas tēmas, nokārtojuši ieskaites,
Latvijas Floristu apvienības ekspertu komisijai vismaz 1 mēnesi pirms eksāmena.
Komisijai tiek iesniegts uzraudzības meistara ziņojums un pretendenta praktisko
darbu fotogrāfijas par katru apgūto tēmu.
Izglītības iestādē notiek darbs pie
eksāmenu jautājumu datu bāzes izstrādes, kas nodrošinās eksāmenu jautājumu
brīvas atlases iespējas, atbilstoši eksāmenu struktūrai un normatīvo aktu
prasībām. Valsts kvalifikācijas eksāmenu jautājumi, kas atbilst normatīvo aktu
prasībām, tiek izstrādāti sadarbībā ar darba devējiem, pedagogiem un Latvijas
Floristu apvienību.
Vērtējums – Ļoti labi
Joma - 3. Izglītojamo sasniegumi
Skola īpašu vērību pievērš mūsu skolas absolventu sasniegumiem, jo
lielā mērā to uzskatam par sava darba rezultātu, produktu. Tā kā esam arī
Latvijas Floristu apvienības biedri, tad labi varam izsekot mūsu absolventu
darba gaitām un saņemt atsauksmes vai kritiku no darba devējiem. Biežāk saņemam
lūgumus nosūtīt kādu absolventu darbā. Lielākā daļa mūsu absolventu strādā
individuālo darbu vai ir izveidojuši savus uzņēmumus un sūta savus darbiniekus
pie mums mācīties. Daļa absolventu veic pedagoģisko darbu, un vēl samērā liela
daļa absolventu nodarbojas ar floristiku hobija līmenī.
Izglītojamo sasniegumi valsts profesionālās
kvalifikācijas eksāmenos mūsu skolai pirmo reizi tika vērtēti 2015. gadā.
Kvalifikācijas eksāmenu florista kvalifikācijas iegūšanai kārtoja 2 meitenes un
rezultātā abas meitenes ieguva profesiju florists, nokārtojot eksāmenu ar gala atzīmi 8 (labi) un 9 (ļoti labi) un 2
meitenes kārtoja kvalifikācijas eksāmenus foristikas speciālista kvalifikācijas
ieguvei un ieguva profesiju floristikas speciālists ar gala atzīmi 9 (ļoti
labi) un vienlaicīgi ieguva arī zeļļa kvalifikāciju.
Piešķiramās kvalifikācijas līmenis |
Vidējais vērtējums izglītības iestādē |
Vidējais vērtējums valstī |
|
2015 |
2015 |
Florists 2.kv. l. |
8,5 |
- |
Floristikas speciālists 3/kv.l. |
8,5 |
7,5 |
4.tabula Profesionālās kvalifikācijas eksāmenu (PKE)
rezultāti izglītības programmā „Floristikas pakalpojumi” pēc VISC statistikas
datiem.
Diemžēl mūsu arodā citu datu nav. Vidējo vērtējumu valstī
sastāda Bulduru dārzkopības vidusskolas audzēkņu darbu rezultāti. Mēs ļoti labi
pārzinām viņu eksāmenu rezultātus jo abas bijām vērtēšanas komisijā. Tā kā mūsu
skolā izglītojamo skaits ir neliels arī mēs pedagogi labi zinām katra studenta
stiprās un vājās puses. Visi esam pieauguši cilvēki un labi zinām, ka robi
zināšanās būs problēmas reālajā darba dzīvē, tāpēc nekādas atlaides netiek
dotas.
Vērtējums – ļoti labi
Joma - 4. Atbalsts izglītojamiem
Kritērijs - 4.1. Psiholoģiskais atbalsts,
sociālpedagoģiskais atbalsts un izglītojamo drošības garantēšana (drošība un
darba aizsardzība).
Ir izstrādāti
izglītojamo drošību reglamentējošie normatīvie akti – iekšējās kārtības
noteikumi, kādā nodrošināma izglītojamo drošība izglītības iestādē. Uzsākot
mācības, izglītojamie iepazīstas ar iekšējās kārtības noteikumiem un ar savu
parakstu apliecina par noteikumiem un to ievērošanu.
Uzsākot mācības
izglītības programmā, pirmajā nodarbībā, izglītības iestādes vadība informē un
iepazīstina izglītojamos ar iekšējās kārtības noteikumiem, kuros iekļauti
punkti par ugunsdrošību, elektrodrošību un pirmo medicīnisko palīdzību.
Izglītojamie
ar savu parakstu nodarbību uzskaites žurnālā apliecina par iepazīšanos ar
noteikumiem un to ievērošanu. Atbilstoši normatīvo aktu prasībām iestādē
redzamā vietā ir izvietota drošības prasībām atbilstoša informācija – norāde
par izeju, iekšējās kārtības noteikumi. Iestādes personāls ir iepazīstināts ar
iestādes darba kārtības un drošības noteikumiem.
Ir medicīniskā
pirmās palīdzības sniegšanas aptieciņa, saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 713,
0308.2010. Izglītojamie un personāls ir informēti par rīcību traumas un pēkšņas
saslimšanas gadījumā.
Izglītojamajiem sniedz organizatorisku atbalstu
elektroniskā veidā(īsziņas, elektroniskas vēstules u.c.) Nodrošināta
elektroniskās saziņas atgriezeniskā saite. Izglītojamajiem ir pieejams atbalsts
tehnisku problēmu risināšanā visā izglītības procesā. Elektroniskajā vidē ir
informācija par tehniskā atbalsta personāla pieejamību. Izglītības iestāde
sniedz atbalstu izglītojamajiem, ievērojot viņu individuālās vajadzības un
spējas.
Izglītojamie praktiskās nodarbības mācību prakses
darbu veikšanai, saskaņojot ar meistaru,
var veikt sev vēlamā laikā.
Pamatpriekšmetu pasniedzēji – floristikas meistari
ir sasniedzami jebkurā laikā, lai noskaidrotu sev nepieciešamos jautājumus.
Vērtējums –ļoti labi
Kritērijs - 4.3. Atbalsts karjeras izglītībā
Izglītības
iestāde sniedz konsultācijas un atbalstu par tālākajām izglītības iespējām(ja
ir pieprasījums no izglītojamajiem). Izglītības iestādes e-vidē ir pieejama
aktuāla informācija par īstenotajām izglītības programmām potenciālajiem
izglītojamajiem. Sadarbība ar izglītojamiem turpinās arī pēc skolas
beigšanas. Absolventi tiek aicināti uz kvalifikācijas kursiem un atbalstīti
kvalifikācijas celšanas procesā.
Vērtējums – pēc
MK. Noteikumiem 22.4.4. nevērtē
Kritērijs - 4.4. Atbalsts mācību darba
diferenciācijai
Izglītības iestāde ir pieaugušo izglītības iestāde, kurā tiek apgūtas neformālās,
profesionālās pilnveides un profesionālās tālākizglītības programmas. Visi
izglītojamo sasniegumi tiek ņemti vērā un atbilstoši novērtēti. Izglītojamajiem
tiek sniegts psiholoģiskais atbalsts. Pedagogi ņem vērā izglītojamo
individuālās prasmes, iepriekšējo pieredzi, zināšanas un iemaņas. Mācību grupā
ir izglītojamie ar dažādu zināšanu līmeni, ko pasniedzēji nosaka, uzsākot
mācības programmas apguvē. Lai nodrošinātu diferencētu pieeju, pasniedzēji
izmanto dažādas mācību metodes un nepieciešamības gadījumā nodrošina
izglītojamos ar papildus mācību materiāliem un uzdevumiem.
Tiek sniegtas papildus konsultācijas tiem, kuriem zināšanu līmenis ir
nepietiekošs, savukārt izglītojamajiem, kuriem ir pieredze, piedāvā papildus
uzdevumus un materiālus, kā arī rada iespēju dalīties ar pieredzi nodarbību
laikā. Liela uzmanība tiek pievērsta praktisko mācību nodarbībām. Izglītības
iestāde nodrošina pedagogu un izglītojamo neklātienes sadarbības sistēmu.
Izglītojamajiem sniedz atbalstu individuālo konsultāciju laikā. Izglītības
iestāde organizē darbu ar izglītojamajiem, kuriem mācības sagādā grūtības vai
ir bijis ilgstošs mācību pārtraukums. Izglītības iestāde sniedz atbalstu
izglītojamajiem, kuriem nav iespējams apmeklēt klātienes konsultācijas.
Izglītības iestādē organizē darbu ar izglītojamajiem, kuri vēlas sasniegt
labākus rezultātus.
Vērtējums – pēc
MK. Noteikumiem 22.4.5. nevērtē
Kritērijs - 4.5.
Atbalsts izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām
Izglītības iestādē ir iespējams nodrošināt mācību procesa pieejamību
izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām. Darbs ar šādiem izglītojamajiem tiks
koordinēts un pārraudzīts. Līdz šim mums nav bijuši šādi izglītojamie. Profesijas
standartā izvirzītās prasības speciālistiem - florists un floristikas
speciālists izvirza augstus kritērijus: cilvēkam jābūt ar stipru veselību,
spēju strādāt klimatiskajos apstākļos, kas vairāk piemēroti ziediem un augiem,
parasti tās ir zemas temperatūras, nedrīkst būt alerģiskas problēmas, jo ķīmija
ar ko apstrādāti ievestie ziedi jau veselam cilvēkam ilgstoši strādājot šajā
amatā, rada problēmas. Noformējot dažādus objektus nākas gan kāpt augstu ar
pieslienamajām kāpnēm, gan strādāt naktīs. Tāpēc šo profesiju parasti neizvēlas
cilvēki ar speciālām vajadzībām.
Joma - 5. Iestādes vide
Kritērijs - 5.1. Mikroklimats
Izglītības iestāde izveidojās
sastopoties divām radniecīgām dvēselēm. Pieaicinātie pedagogi ir pazīstami mācību
spēki, kuru prasmes abas sievietes vērtē ļoti augstu. Kolektīva darbs balstās
uz atbildības, uzticības, godprātības un taisnīguma principiem. Kopības apziņu
veicina gan kopīgi veiktais darbs (izglītības jomā un pasūtījumu darbu
veikšanā), gan arī iestādes tradīcijas un pasākumi ( kopīgi izstāžu,
kvalifikācijas kursu apmeklējumi, projekti). Skolai ir PIC kods un līdz ar to
iespēja sadarboties ar līdzīgām skolām Eiropā. Vasarās izglītojamajiem ir
iespēja piedalīties plenēros. Pēdējās 10 vasaras mūsu skola piedalās „Rīgas
puķu balles” veidošanā. 2016.gadā piedalījāmies „Rožu svētkos” Tukumā.
Izglītības iestādes vadība regulāri seko programmas īstenošanai, apzina
izglītojamo vajadzības, tās tiek uzklausītas un iespēju robežās respektētas.
Izglītojamo uzvedību un kārtību mācību iestādē nosaka iekšējās kārtības
noteikumi. Pedagogu un izglītojamo savstarpējās attiecības balstās uz
savstarpēju cieņu, uzticēšanos un izpalīdzību. Vide ir brīva no stresa,
atmosfēra mācību laikā ir radoša un iedvesmojoša.
Personāls ievēro politisko neitralitāti, ar savu rīcību nediskreditē
izglītības iestādi un valsti, nodrošina cieņpilnu attieksmi pret valsts
simboliem un to lietošanu atbilstoši normatīvajos aktos noteiktai kārtībai.
Izglītības iestādē ievēro vienlīdzīgas attieksmes principu neatkarīgi no
dzimuma, etniskās vai nacionālās piederība, spējām, stāvokļa sabiedrībā u.c.
Konfliktsituācijas tiek risinātas konstruktīvi un savlaicīgi. Izglītības
iestāde veido izglītības iestādes tēlu, regulāri ievietojot informāciju
internetā par skolu un ievietojot pedagogu un izglītojamo darbus. Sekojam līdzi
mūsu absolventu gaitām un palīdzam ar padomiem.
Vērtējums -
ļoti labi
Kritērijs - 5.2. Fiziskā vide
Ienākot darbnīcā, katru izglītojamo
sagaida floristikas izstrādājumu ekspozīcija atbilstoši gadalaikam un
tauvojošajiem svētkiem, un attiecīgai tematikai, kas atbilst mācību tēmai.
Ekspozīciju veido skolas pedagogi ar mērķi rosināt un iedvesmot izglītojamos
darbam. Skolas mācību telpas ir mājīgas un ērtas. Sanitāri higiēniskie apstākļi
telpās ir atbilstoši mācību procesa prasībām. Skolai ir veselības inspekcijas
atzinums par objekta gatavību darbības turpināšanai Nr.5.9-19/34611/3536,
izsniegts 16.12.2016.gadā. Izglītojamie, ja nepieciešams, nakšņo viesnīcā-kopmītnē.
Viesnīcas izmantošanas cenas ir demokrātiskas jo paredzētas studentiem.
Izglītojamiem ir iespēja vakarā uz istabiņu paņemt līdzi skolas mācību
literatūru, saskaņojot to ar pedagogu. Mācību telpa un koplietošanas telpas
tiek regulāri uzkoptas.
Skola īrē telpas no Latvijas Lauksaimniecības universitātes Jelgavā
J.Čakstes bulvārī 5, nomas līgums Nr.44.-9/99/2016. Telpas atrodas Tehniskajā
fakultātē un tiek izmantotas pēc izglītojamo vajadzībām, arī datorklase. Izglītības
iestāde savām vajadzībām izmanto arī SIA „Grieta 3” darbnīcu J.Čakstes bulvārī
7. Izglītības iestāde atrodas pilsētas centrā, 3 - 5 minūšu gājiena attālumā no
autoostas, Driksas upes krastā. Vide ir labiekārtota un pieskaitāma pie
skaistākām vietām Latvijā, mūsu ēkas galam piekļaujas Baltijas valstīs garākais
kājāmgājēju tilts. Mums kaimiņos ir atjaunotais Trīsvienības baznīcas tornis,
kas pašlaik darbojas kā tūrisma informācijas birojs. Skaistajās telpās eksāmenu
laikā, tiek izvietoti gala darbi vērtēšanai. Izglītojamajiem ir iespēja
pusdienot blakus esošajās kafejnīcās, krodziņos vai studentu ēdnīcās, kur cenas
ir ļoti demokrātiskas.
Vērtējums –ļoti
labi
Joma - 6. Iestādes resursi
Kritērijs - 6.1. Iekārtas un materiāltehniskie resursi
Izglītības
iestādei ir visu izglītības programmu īstenošanai nepieciešamās telpas, jo īres
līgums paredz telpu izmantošanu atbilstoši nodarbību vajadzībām. Mācību telpu
platība un iekārtojums atbilst izglītības iestādes izglītojamo programmu
stundu, nodarbību plānam, programmā veicamajām aktivitātēm un izglītojamo
skaitam jo tās atrodas augstskolā, kur viss pielāgots studentu vajadzībām.
Praktiskās nodarbības pie meistara notiek meistardarbnīcā, kur atrodas viss
florista darbam nepieciešamais aprīkojums.
Telpu nomas līgumu termiņi atbilst iznomātāja noteiktajai īres līgumu
pagarināšanas kārtībai. Iestādē ir pieejama īstenojamām izglītības programmām
atbilstoša mācību un metodiskā literatūra. Tiek sagatavoti daudzveidīgi mācību,
metodiskie materiāli izglītības programmas īstenošanai ar kuriem tiek
nodrošināti izglītojamie mācību procesā, mācību līdzekļu izvēle ir pamatota,
regulāri notiek fonda pārskatīšana un paplašināšana. Pasniedzēji savā darbā
izmanto multimediju projektoru, audio un video aparatūru. Ir interneta
pieslēgums. Programmas īstenošanai nepieciešamais inventārs un tehnoloģiskās
iekārtas ir darba kārtībā. Skolas direktorei kā īstenai jelgavniecei, kura 2013.gadā
no Jelgavas domes saņēma atzinības plāksni Latvijas Amatniecības kameras
meistars Jelgavas pilsētai, ir labas attiecības ar Jelgavas ziedu veikalu
īpašniekiem, kuri labprāt ņem praksē skolas izglītojamos. Izglītojamie parasti
kā prakses vietu izvēlas savai dzīvesvietai tuvāko veikalu vai to kurā strādā
ikdienā.
Vērtējums – ļoti
labi
Kritērijs - 6.2. Personālresursi
Izglītības programmu īstenošanai tiek
piesaistīti pasniedzēji, ar kuriem tiek noslēgti darba līgumi uz programmas
īstenošanas laiku. Izglītības iestādes personāla izglītība un kvalifikācija
atbilst normatīvo aktu prasībām.
Pedagogi |
Mācību priekšmets |
Darba stāžs, profesionālā
kvalifikācija |
Pedagogu dalība profesionālās
kompetences pilnveidē atbilstoši normatīvo aktu prasībām |
Ieva Ģērmane |
Floristikas izstrādājumu gatavošanas tehnoloģija |
Meistara diploms 2006.g., pašlaik apgūst pedagoģiju 72 stundu apjomā Pedagogs kopš 2006.g. |
Pieredzes apmaiņa Eiropas kauss 2016.g. 20 stundas Kvalifikācijas kursi Tallinā 2016. 32 stundas |
|
Puķkopība |
Agronomijas bakalaurs 1996.g. |
|
Ligita Danenberga |
Materiālmācība |
pedagoģijas maģistrs(1999.) |
Kvalifikācijas kursi Tallinā 2015. 32 stundas Pašlaik apgūst pedagogu profesionālo pilnveidi 36 stundas |
|
Floristikas izstrādājumu gatavošanas tehnoloģija |
profesionālais maģistrs – tehnologs1979.g. lektore kopš 1983.g. |
|
|
Kompozīcija un krāsu mācība |
Kultūras Tautas Universitāte Dizaina Fakultāte 1985. |
|
Uldis Karlsons |
Darba likumdošana un darba aizsardzība |
Maģistra grāds darba aizsardzībā 2011.g., lektors kopš 2008.g. |
Pamatkurss pedagoģijā (2007) |
Sanita Lūse |
Saskarsme un pārdošanas psiholoģija |
pedagoģijas maģistrs(1994.) klientu apkalpošanas speciālists, eksperts kopš 2004.g. |
Reģionālās mazumtirdzniecības vadītāja SIA ”Latvijas Roze” |
Ingūna Leibus |
Ekonomikas un uzņēmējdarbības pamati |
Ekonomikas doktore(2008.), LLU lektore kopš 1999.g. |
Kvalifikācijas kursi 36 stundas 2013. |
Inga Straupe |
Botānika/dendroloģija |
Biologs, lauksaimniecības zinātņu maģistre, LLU lektora kopš 1984.g. |
Doktorantūras studijas |
5.tabula Ziņas par mācību procesā iesaistītiem pedagogiem.
Izglītības iestādē veicina un atbalsta
pedagogu profesionālo pilnveidi. Kursu apmaksu pedagogiem, kas ir pamatdarbā,
veic no uzņēmuma līdzekļiem. Izglītības iestādes pedagogi izmanto arī iespējas
celt savu kvalifikāciju, piedaloties ESF apmaksātās izglītības programmās. Reizi
gadā viena no pedagoģēm piedalās
kvalifikācijas kursos Tallinā pie pasaulslavenā florista-dizainera Taivo Pillera.
Mēs regulāri sekojam līdzi floristu darbu vērtēšanas sistēmai pasaulē. Šāda
iespēja mums ir, pateicoties sadarbībai ar Latvijas Floristu apvienību. 2016.gadā
8.,9. Aprīlī skolas pedagoģe Ieva Ģērmane apmeklēja Eiropas kausa sacensības floristikā
Dženovā Itālijā. Latvijas labākie floristi piedalās starptautiskos konkursos un
dalās pieredzē par jaunākajām tendencēm, materiāliem un vērtēšanas principiem.
Mūsu skolas lielākā vērtība ir augstas kvalifikācijas pedagogi. Uzskatu, ka
Ieva Ģērmane ir vislabākā floristikas pedagoģe Latvijā. Mūsu skolas absolventi
uztur sakarus ar viņu un lūdz padomus. Pārējos speciālistus izvērtējam un
pieaicinām tos, kurus uzskatām par visnoderīgākajiem izglītības procesam.
Vērtējums – ļoti
labi
Joma -7. Iestādes darba organizācija, vadība un
kvalitātes nodrošināšana
Kritērijs - 7.1. Iestādes darba pašvērtēšanas un
attīstības plānošana
Izglītības iestādes pašnovērtējuma ziņojums ir
publiskots tās dibinātāja tīmekļa vietnē un katru gadu tiek aktualizēts. Ieinteresētām
personām ar izstrādāto pašnovērtējuma ziņojumu ir iespējams iepazīties mājas
lapā www.ziedipuke.lv;
Izglītības iestādē ir darba plāns kārtējam mācību
gadam, to pilnveido un aktualizē. Izglītības
iestādes stratēģija paredz tupināt iesākto darbu floristikas programmu
īstenošanā, kā arī aktīvi iesaistīties aktuālajos mūžizglītības procesos.
Izstrādātā izglītības iestādes attīstības stratēģija
ir skaidra. Cenšamies nodrošināt pēc iespējas labākus apstākļus izglītības
ieguvei tādējādi, ar labu kvalitāti, piesaistot maksimāli daudz izglītojamos.
Tieši mūsu skolas izglītojamie nodrošina finansiālos resursus skolas tālākai
izaugsmei.
Izglītības iestādes vadība regulāri pārrauga visas
izglītības iestādē notiekošās darbības un tās analizē.
Vērtējums –labi
Kritērijs – 7.2. Iestādes vadības darbs un personāla
pārvaldība
Profesionālās
tālākizglītības un profesionālās pilnveides izglītības iestāde „Floristikas
skola-meistardarbnīca Grieta” ir vadības lolojums un darbības mērķis. Skolas
izaugsmei un kvalitātes nodrošināšanai tiek izmantoti visi iespējamie resursi,
netiek skaitīts laiks un līdzekļi mērķa sasniegšanai. Kvalitāte ir galvenais
kritērijs uz ko tiekties un no kā neatkāpties. Mūsu mērķis ir kļūt par labāko
floristu skolu Latvijā un pilnveidot tālmācības programmu tā lai tiešām būtu
reāli šo kursu apgūt arī no liela attāluma.
Tā kā skolas vadība ir divi cilvēki, kuri regulāri tiekas darba procesā un
izrunā aktuālās lietas, tad tās arī ir tās pedagoģiskās sēdes, darām cik varam
un uzskatām, ka no papīru kalniem kvalitāte nepieaug. Tikai no mūsu darba un
skolas prestiža būs atkarīgs izglītoties gribētāju skaits, to nevar ieplānot.
Izglītības iestādes informatīvā datu bāze tiek
veidota sekojošos virzienos:
·
Izglītojamie,
·
Pedagoģiskais sastāvs,
·
Mācību programmas,
·
Sadarbības partneri,
·
Prakses vietas,
·
Kvalifikācijas eksāmenu jautājumi
Visa darbība orientēta izglītības procesa kvalitātes nodrošināšanai.
Izglītības
iestādi vada direktore, kas organizē, plāno un pārrauga iestādes darbu, deliģē
pienākumus un pārrauga to izpildi. Izglītības iestādes vadības darbs tiek
īstenots: izglītības, administratīvajā un saimnieciskajā jomā.
Izglītības iestādei ir izstrādāta obligātā un normatīvajos aktos noteiktā
dokumentācija, tā sakārtota atbilstoši attiecīgajām dokumentu noformēšanas
prasībām. Izglītības iestādē vadības struktūra ir skaidra, katrs zina sev
uzticētās jomas, plāno darbu, kontrolē un izvērtē rezultātus. Izglītības
iestādes darba kārtības noteikumos un iekšējās kārtības noteikumos nav pretrunu
ar normatīvajiem aktiem.
Mācību procesa īstenošanu atspoguļo attiecīgajā obligātajā dokumentācijā.
Ar izglītības iestādes normatīvajiem dokumentiem tiek iepazīstināti visi
interesenti. Izglītības iestādes dokumenti atbilst dokumentu izstrādāšanas un
noformēšanas prasībām ( MK noteikumi Nr. 916, 28.09.2010). Dokumenti sakārtoti
atbilstoši lietu nomenklatūrai. Iestādes personāla pienākumi ir noteikti amatu
aprakstos un darba līgumos. Darbs tiek organizēts atbilstoši LR un iestādes
normatīvo dokumentu prasībām:
·
Izglītības likumam,
·
Profesionālās izglītības likumam,
·
„Floristikas skolas meistardarbnīcas Grieta” nolikumam
·
„Floristikas skolas meistardarbnīcas Grieta”iekšējās
kārtības noteikumiem,
·
„Floristikas skolas meistardarbnīcas Grieta”izglītības
programmu izstrādes un īstenošanas kārtībai u.c.
Metodiskais darbs tiek organizēts regulāri, atbilstoši
izglītības iestādes darba plānam. Izglītības iestādes pedagogi apgūst
tālākizglītības un profesionālās pilnveides programmas savā specialitātē,
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju pielietošanā, pedagoģijā, psiholoģijā,
un citās jomās. Skolas vadība ir atvērta interesentiem un vienmēr sasniedzama.
Vērtējums – labi
Kritērijs -7.3. Iestādes sadarbība ar citām
institūcijām
Izglītības iestādes dibinātājs ir sabiedrība ar
ierobežotu atbildību „SIA Grieta 3”.
Izglītošana un pakalpojumu sniegšana ir divas mūsu
darbības neatņemamas sastāvdaļas.
Pašvaldība novērtē mūsu sasniegumus un ir
piešķīrusi goda zīmes abām florista amata meistarēm par sasniegumiem darbā,
Sadarbībā
ar uzņēmējiem veidojam prakšu vietas mūsu izglītojamiem, parasti mūsu
izglītojamie jau strādā kādā ziedu salonā un dabiski tā arī ir viņu prakses
vieta. Gadījumos, kad izglītojamais nestrādā nozarē, mēs piemeklējam uzņēmumu,
kurā apgūt nepieciešamās prasmes. Prakse ir sadalīta divās daļās. Uzdevumu
daļa, kur nepieciešams apgūt praktiskas iemaņas tiek organizēta pie meistara un
tā daļa, kur jāapgūst preču pieņemšana, komunikācija ar klientu, darbs ar kases
aparātu, izglītojamam izdevīgā vietā, ziedu salonā vai veikalā. Praksē pie
meistara paredzēts piesaistīt Latvijas florista amata meistarus tā lai
izglītojamie varētu paši izvēlēties pie kura meistara strādāt praksi, tuvāk
dzīves vietai vai pie meistara, kura darbi īpaši patīk. Veikala prakse tiek
veikta izglītojamajam izdevīgā vietā, kas visbiežāk ir viņu darbavieta.
Mūsu skolai ir daudzu gadu garumā sadarbība
ar 2 skolām Lietuvā:
* Biržu tehnoloģiju un
biznesa mācību centrs,
* Paņevežas Margaritas Rimkevičaitės
servisa un biznesa skola.
2010.gada decembrī skolas direktore Ligita Danenberga
bija pieredzes apmaiņā uz floristikas koledžu (University of applied Sciences
and Teacher Education) Nīderlandē, kur guva lielisku pieredzi un nodibināja
sakarus ar skolas pedagogiem. Skola sadarbojas ar nevalstisko organizāciju
Latvijas Floristu apvienību (LFA), kura savukārt ir Latvijas Amatniecības
kameras sastāvdaļa. Latvijas
Amatniecības kamera 2003.gada kopā ar citām 14 Eiropas valstu amatniecības
organizācijām nodibināja Eiropas amatniecības un dizaina asociāciju EACD
(European Association of building Craft and Desing). Skolas direktore ir LFA
valdes locekle.
Sadarbībā ar
Hanzas savienību projekta „Hansa VET” ietvaros mācību praksi 2012.gadā pie mums
divu nedēļu garumā veica viena izglītojamā no floristu skolas Upsalā
(Zviedrija) un viena izglītojamā no dārzkopības vidusskolas floristu nodaļas
Rappinā (Igaunija). 2013.gada septembrī mūsu skolas vadība kopā ar LFA organizēja
Starptautisu floristu konkursu, kurā piedalījās floristi no 5 valstīm (
Latvija, Lietuva, Krievija, Baltkrievija, Igaunija).
2013.gadā un
2022.gadā pie mums praktizējās izglītojamie no Bulduru dārzkopības vidusskolas.
2022.gadā 2
skolotājas no Biržu tehnoloģiju un biznesa mācību centra bija pie mums uz
kvalifikācijas kursiem.
2015. gada
septembrī pie mums mācību praksē 2 nedeļas bija 3 meitenes no Poņevežas
profesionālās skolas Lietuvā (Panevezys Amargarita Rimkevicaite business and
service school).
2016. gada
septembrī 2 nedeļas pie mums praksē bija 4 meitenes no Ponevežas profesionālās
skolas un viena skolas pedagoģe.
2016.gada
novembrī sadarbībā ar SIA ”Latvijas roze” pie mums 3 dienas praktizējās 10
uzņēmuma darbinieces.
2017.gadā ir
paredzēts, ka praksi izies jau 5 skolnieces un viena skolotāja no šīs skolas.
Paši 2
reizes esam iesnieguši Erasmus + projektu studentu un mācībspēku apmaiņai ar
Rapinas profesionālo skolu Igaunijā. Diemžēl neesam saņēmuši apstiprinājumu.
Regulāri
piedalāmies LFA organizētos floristu pasākumos Latvijā. Sadarbība ar profesionālajām
organizācijām un darba devējiem ir daudzveidīga. Tā izpaužas mācību metodisko
materiālu izstrādē un izvērtēšanā, profesiju standarta izstrādē, konsultācijās
mācību aprīkojuma iegādei, dalībā kvalifikācijas eksāmenu komisijās, audzēkņu
piesaistē īstenojamajās izglītības programmās. Izglītības programmu vadītāji
tiek aicināti piedalīties profesionālo asociāciju un biedrību organizētajos
pasākumos, lai līdzdarbotos situācijas analīzē nozarē, saņemtu ekspertu konsultācijas
un gūtu ierosmi aktualizēt izglītības programmu saturu un modernizēt izglītības
iestādes materiāli tehnisko bāzi. Darba devēji tiek piesaistīti, lai caurskatītu
izglītības programmas un sniegtu komentārus, un ieteikumus programmu
pilnveidei.
Vērtējums – ļoti labi
CITI
SASNIEGUMI ( iestādei svarīgais specifiskais)
Skolas pedagogi un absolventi
regulāri piedalās izstādēs, plenēros un kvalifikācijas paaugstināšanas
semināros un konkursos, kā arī floristu darbu vērtēšanā citās skolās un
konkursos;
Skolas aktīvākie absolventi un
pedagoģe Ieva Ģērmane kopš 2019.gada regulāri veido ekspozīcijas Ziemassvētkiem
un novada svētkiem Ozolniekos.
Mūsu skolas pedagoģe Ieva Ģērmane savu
iespēju robežās apmeklē Eiropas Floristu
apvienības(Florint) rīkotos floristu konkursus, kas notiek reizi četros gados.
2022.gadā viņa apmeklēja šo pasākumu, kas norisinājās Polijas pilsētā Katowice un iepazinās ar aktuālo floristikā.
Kopš
2015.gada abas skolas pedagoģes piedalās kā ekspertes Bulduru Dārzkopības vidusskolas un
Sociālās integrācijas valsts aģentūras(SIVA), kā arī Latvijas Amatniecības
kameras akreditētās floristu skolas “Ziedu laiva” un Aijas Žagariņas floristu
skolas audzēkņu eksāmena darbu vērtēšanā.
Ieva Ģērmane regulāri paaugstina
savu kvalifikāciju “Floral Design School Pillerkaar” Igaunijā pie starptautiska
mēroga floristikas eksperta un skolotāja Taivo Pillera.
Kopš 2017.gada mūsu izglītojamie
piedalās „Floristu studentu kausā
Tallinā”.
Abas pedagoģes un audzēkņi
regulāri piedalās Latvijas Floristu apvienības rīkotajās izstādēs un konkursos.
2016.gada 23.aprīlis – studentu
floristu kauss Tallinā piedalās mūsu absolvente Linda Laurīte un izglītojamā
Baiba Svare, kur starp 15 konkursantiem no Vācijas, Somijas, Igaunijas un
Latvijas iegūst 10 un 11to vietu, un īpašu atzinību par inovatīvu tehniku
pietlietošanu.
Izglītības
iestāde piedalās Nodarbinātības valsts aģentūras iepirkumos no 2013.gada īsteno
Profesionālās pilnveides programmas „Mūžizglītības pasākumi nodarbinātām
personām” ietvaros.
2013.gads - Starptautiskā floristu konkursa „Rudens. Ziedi. Baroks”
13.,14.,15. septembris organizēšana Jelgavā.
Dalība Latvijas labāko floristu
paraugdemonstrējumos konkursa „Rudens. Ziedi. Baroks” ietvaros.
2013.g.4.,5.,6.,7. jūlijā - dalība Rīgas Botāniskā dārza organizētajā
pasākumā ”Ziedu balle”, vides objektu veidošanā,
2013.g. 27.,28. jūnijā - dalība Bulduru Dārzkopības vidusskolas audzēkņu
darbu vērtēšanā,
2013.g.26.martā - dalība Rīgas bērnu un jauniešu darbu vērtēšanai RJTC.
2012.
gads – dalība Rīgas botāniskā dārza pasākumā „Ziedu balle”, kur kopā ar skolas
absolventiem veido vides objektu izstādi.
2011.
gads – dalība Rīgas botāniskā dārza pasākumā „Ziedu balle”, kur kopā ar skolas
absolventiem veido vides objektu izstādi.
2011. gads - dalība LFA biedru organizēja Ziemassvētku izstādē
Melngalvu namā Rīgā
2010.
gads – dalība Rīgas botāniskā dārza pasākumā „Ziedu balle”, kur kopā ar skolas
absolventiem veido vides objektu izstādi.
2009/10 gads - dalība LLU un Šauļu universitātes Starptautiskā izstāde
"Sajūtu harmonija" Jelgavā.
2009. gads - dalība LFA biedru organizēja Ziemassvētku izstādē
"Ienāc" Rīgā, Dabas muzejā.
2008. gads - Dalība Latvijas floristu Ziemassvētku izstāde "Sīki mazi
žagariņi" Rīgā, Dabas muzejā.
2007. gads – piedalīšanās LFA organizētā ziedu festivālā „Ziediem
piestāv arī sēras” Krimulda.
2006. gads - Starptautiskais seminārs” Landarts ” Vaidava.
Dalība visos Bulduru dārzkopības vidusskolas rīkotajos dekorēto auto
šovos (līdz šim brīdim 6 pasākumi).
Pedagoģe
- Florista amata meistare Ieva Ģērmane demonstrē firmas „Schetelig” piedāvāto
floristikas materiālu izmantošanas iespējas firmas „Schetelig” prezentācijas
pasākumos;
2008. decembrī - Viļņā, Ventspilī, Cēsīs un Rēzeknē,
2009. decembrī - Klaipēdā, Ventspilī, Jelgavā un Daugavpilī.
2010. novembrī – Viļņā un Bulduros.
Pedagoģe - Florista amata meistare Ieva Ģērmane ir guvusi arī
godalgotas vietas Starptautiskos konkursos;
5 gadus Ieva kopā ar citām floristēm dažādās grupās ir piedalījusies Starptautiskajā Ziedu paklāju festivālā un
ieguvusi godalgotas vietas;
2010. gadā -2 vieta, 2004 ., 2005. gadā pirmās vietas, 2003. gadā – 2
vieta, 2002.gadā - 3 vieta.
2004. gadā 3 Trešajā atvērtajā Latvijas floristu konkursā Starptautiskā
Ziedu festivāla (Contest International)
ietvaros - 2. vieta,
2001 Starptautiskais floristu konkurss "Ziedi Rīgai 800" - 7
vieta
2000 Starptautiskais floristu konkurss, "Ziemas pušķis" Viļņa
- 4.viet
Jomas un kritēriji: |
Vērtējuma
līmenis |
|||
|
N |
P |
L |
Ļ l |
1.
Mācību saturs: |
|
|||
1.1.
Iestādes
īstenotās izglītības programmas |
|
|
|
X |
2.
Mācīšana un mācīšanās: |
|
|||
2.1. Mācīšanas
kvalitāte |
|
|
|
X |
2.2. Mācīšanās
kvalitāte |
|
|
X |
|
2.3. Vērtēšana kā
mācību procesa sastāvdaļa |
|
|
|
X |
3.
Izglītojamo sasniegumi |
|
|
|
|
3.1. Izglītojamo
sasniegumi ikdienas darbā |
Aprakstoši |
|||
3.2. Izglītojamo
sasniegumi valsts pārbaudes darbos |
Aprakstoši |
|||
4.
Atbalsts izglītojamajiem |
|
|||
4.1.
Psiholoģiskais atbalsts, sociāli pedagoģiskais atbalsts un izglītojamo
drošības garantēšana (drošība un darba aizsardzība) |
|
|
X |
|
4.2. Atbalsts
personības veidošanā |
|
|
|
(nevērtē) |
4.3. Atbalsts
karjeras izglītībā |
|
|
|
(nevērtē) |
4.4. Atbalsts mācību
darba diferenciācijai |
|
|
|
(nevērtē) |
4.5. Atbalsts
izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām |
Aprakstoši(skat. tekstā) |
|||
4.6. Sadarbība ar izglītojamā ģimeni |
|
|
|
(nevērtē) |
5.
Iestādes vide |
|
|||
5.1. Mikroklimats |
|
|
|
X |
5.2. Fiziskā vide |
|
|
X |
|
6. Iestādes
resursi |
|
|||
6.1. Iekārtas un
materiāltehniskie resursi |
|
|
|
X |
6.2. Personāla
resursi |
|
|
|
X |
7.
Iestādes darba organizācija, vadība un kvalitātes nodrošināšana |
|
|||
7.1. Iestādes
darba pašnovērtēšana un attīstības plānošana |
|
|
X |
|
7.2. Iestādes vadības
darbs un personāla pārvaldība |
|
|
X |
|
7.3. Iestādes
sadarbība ar citām institūcijām |
|
|
|
X |
Kopsavilkumā 13 vērtēšanas
kritēriji |
|
|
6 |
7 |
*Vērtējuma līmeņu apzīmējumi tabulā: N – nepietiekami; P – pietiekami; L –
labi; Ļl – ļoti labi
TURPMĀKĀ ATTĪSTĪBA
(balstīta uz pašnovērtējumā iegūtajiem secinājumiem)
Izvērtējot pašnovērtējumā iegūtos secinājumus un realizējot attīstības
plānu turpmākajam periodam, paredzēts:
·
Turpināt
pilnveidot esošo darbības sfēru
·
Turpmāka
attīstība uzņēmuma tēla veidošanā,
·
Turpināt
paaugstināt mācībspēku kvalifikāciju,
·
Turpināt
pilnveidot mācīšanas un mācīšanās kvalitāti, jāturpina darbs pie diferencētu
uzdevumu un jaunu metodisko materiālu izstrādes, izpētīt un ja nepieciešams
izstrādāt moduļu sistēmas mācību
programmu,
·
Turpināt
piesaistīt dažādu fondu finansējumu, iesaistoties dažādu projektu īstenošanā
izglītības pakalpojumu pieejamības nodrošināšanā.
·
Vērojama apmācāmo tendence iesaistīties
programmā epizodiski, aizbildinoties ar laika trūkumu, tāpēc paredzēts
pilnveidot mācību materiālus e-vidē, kā arī piestrādāt pie skolas reklamēšanas
citās valstīs.
Izglītības iestādes
kolektīva vienota vēlme ir gūt panākumus. Rūpīgs darbs, plānošana,
liela atbildības sajūta un perfekcionisms veido stiprus pamatus nākotnei.
Profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides
izglītības iestādes ”Floristikas skola – meistardarbnīcas Grieta” misija, vīzija,
stratēģiskie mērķi un uzdevumi ir pamats turpmākajai attīstībai un investīciju projektu
sagatavošanai
Direktore,Valdes
locekle L.Danenberga
SASKAŅOTS
SIA „Grieta 3”
valdes locekle
Ligita Danenberga
vārds, uzvārds paraksts
datums z.v.